[Info ja uudised] Kanali pidemed, lisakanali nime muutus, kogukonna vahekaart ja muu

Postitasin video kanalil toimuvate sündmuste kokkuvõttest: https://www.youtube.com/watch?v=jdRO8Rt6HDk

Kanali pidemed

Juhul kui te ei teadnud, siis mu kanalitel on nüüd YouTube pidemed. Erinevalt kanali nimedest
on pidemed unikaalsed ning need võivad sisaldada ainult tähti, numbreid ja kriipse. Pidemeid
näete peagi YouTube kommentaarides kasutajanimede asemel, kanali lehel, YouTube otsingus ja
lühivideotes. Neid on ka võimalik kasutada minu kanalile viitamiseks.

markustegelane x -> markustegelane lite

Minu lisakanali, markustegelane x, nimi muutus. Uueks nimeks sai markustegelane lite. Uus nimi peegeldab kanali nö kergekaalulisust, täpsemalt selle sisus. Peamine põhjus, miks otsustasin kanali nime muuta, oli selles, et nimi markustegelane x polnud piisavalt selge vaatajaskonnale ning võis tekitada suurt segadust. Näiteks, polnud x kuidagi seotud numbriga 10.

Selle muudatusega kaasneb kanali logo ja üldise graafika muutus. Samuti muutub ka selle kanali
veebilehe URL, uueks veebiaadressiks on markustegelane.online/lite ning selle kujundus on ka
tunduvalt muutunud.

Muudatusega ei kaasne suurt muutust kanali sisus. Lisainfo muudatuse kohta: https://markustegelane.blogspot.com/2022/10/lisakanal-nime-muutmine.html

Pakkfail The Chatroom

Võib-olla mäletab mu kanali vanem vaatajskond pakkfaili The Chatroom. Juhul, kui te ei mäleta,
siis oli tegemist chat-kliendiga, mis oli 100% loodud Batch skriptimiskeeles. Sellel olid ka mõned huvitavad lisafunktsioonid, nagu näiteks Movement Batch väljakute, tekstifailide ning Farm Batch-i väljakute saatmine.

Sellel pakkfailil oli aga suur piirang - see ei töötanud internetis. See tähendas, et kõik loodud jututoad ja vestlused toimusid ühe arvuti piires. Muidugi oli võimalik jagada kaust kohalikus võrgus ning teises arvutis see haakida võrgukettana, kuid ma ei andud teile täpseid juhiseid kuidas seda saab teha.

Uus versioon, mille kallal ma praegu töötan, võimaldab luua jututubasid ning nendega liituda üle kogu maailma. Vanem versioon kasutas erinevate jututubade talletamiseks kaustasid, kuid uus versioon kasutab HTTP päringuid ja MySQL andmebaase. Sarnaselt minu Draw Batch pakkfailile, toimib The Chatroom 4.0 iseseisva pakkfailina, mis tähendab, et kõik sõltuvused eraldab pakkfail automaatselt.

Markuse arvuti meelelahutus - 2. hooaja lõpp

Minu kanali 1. video sellel aastal oli Markuse arvuti meelelahutuse 2. hooaja avaepisood ning mul on plaan ka see aasta lõpetada 2. hooaeg. Muidugi ei tähenda see seda, et ma järgmisel aastal uusi episoode ei tee, ainult seda, et pärast 2. hooaja viimast episoodi on pikem paus enne, kui uus episood teieni jõuab.

Sellel aastal on mul plaanis avaldada veel 2 uut Markuse arvuti meelelahutuse episoodi. 1. neist räägib Samsung Dex-ist, mis on töölaualiides Samsungi tahvelseadmetes. Episood lõpeb mingisuguse üllatusega, mis viib hooaja viimase episoodini.

Aga milline on siis 2. hooaja viimase episoodi sisu. Viimase episoodi pealkirjaks on "Windows XP ja muu [Markuse arvuti meelelahutus special]" ning nagu võite aru saada, ei ole see episood pühendatud ainult vanale ja heale operatsioonsüsteemile. Juhul, kui olete vaadanud ja kuulanud 2. hooaja episoode hoolega ja uurinud tegelase loori, siis võib-olla juba aimate "muud" osa. Neile, kes ei tea, millest ma juba rääkisin, annan ühesõnalise lisavihje - klaster.

Kogukonna vahekaart

Viimase teemana selles info ja uudiste videos tahan rääkida ühest YouTube funktsioonist, mis pole veel mu kanalini jõudnud - kogukonna vahekaardist. Kogukonna vahekaart võimaldab sisuloojatel postitada lisaks videotele tekstsisu, pilte ja küsitlusi.

Kuid miks ma räägin veebisaidi funktsioonist, mis pole minu kanalini veel jõudnud? Asi on selles, et järgmiste nädalate või kuude jooksul on võimalik, et mu kanal saab lõpuks endale kogukonna vahekaardi, sest YouTube otsustas selle funktsiooni tuua väiksemate sisuloojateni.

Seni on olnud vajalik mul kanali uuenduste teavitamiseks teha mingisugune video ja/või luua blogipostitusi minu kanali ametlikus ajaveebis - markustegelane.blogspot.com. Samas on uue video loomine ajamahukas tegevus ning ajaveebi postitustest ei anta kõigile mu jälgijatele märku. Kogukonna postitused võimaldaksid mu tellijatel näha, mis toimub mu kanalil. Samuti saaksid mu jälgijad hääletada, milliseid videoid nad varem sooviksid näha või kommenteerida.

Juhul kui muretsete, et sellega lõpeb info ja uudiste videoseeria, siis ei, seda ei juhtu. Juhul kui arvan, et tegu on üliolulise infoga, siis teen muidugi video. Kuid näiteks The Chatroom-i ja Markuse arvuti meelelahutuse kohta oleksin selle funktsiooni olemasolul teinud hoopis mõlema kohta kogukonna postituse. Kuid mul on plaan lõpetada blogipostituste loomine pärast vahekaardi lisandumist. Kanali ajaveeb ei kao kuhugi, lihtsalt lõpetan sinna postitamise ning kasutan seda ainult ekstreemsetel äärmustel, näiteks siis, kui kaotan ligipääsu enda YouTube kanalile.

Kommentaarid

Populaarsed postitused

© 2015-2023 Markus Maal